Järvenpään kirkkokuoro

Järvenpään kirkkokuoro on perustettu vuonna 1949. Kuorossa on laulajia noin 30 ja uusia otetaan mukaan.

Kirkkokuoron harjoitukset torstaisin klo 18–20 Kirkonkulman salissa. Syksyn aloitus to 7.9. - myös uudet laulajat ovat tervetulleita mukaan!

Ohjelmisto keskittyy jumalanpalvelusmusiikkiin vanhaa ja uutta yhdistäen. Kuoro esittää niin Bachin koraaleita kuin nuorten hengellistä musiikkia, niin pyhäkoululauluja menneiltä vuosilta kuin virsiä. Myös oman aikamme kirkkomusiikin säveltäjien, Ahti Kuorikosken, Tuomo Nikkolan ja Juhani Haapasalon, teoksia on esitetty. Kuoron ohjelmassa on lauluja eri aikakausilta ja eri tyylisuunnista ja vaihtelevia esiintymisiä kotiseurakunnan tilaisuuksissa.

Kirkkokuoro on matkaillut musiikin merkeissä kotimaan ohella Hollannissa, Ruotsissa, Tanskassa, Unkarissa, Venäjällä ja Virossa.

Järvenpään kirkkokuoro etsii uusia laulajia joukkoonsa, erityisesti tenoreita ja bassoja. Laulamisesta pitävä, tule mukaan pirteään lauluporukkaan!

Kuoron puheenjohtajana toimii Markku Seppänen.