Loutin tupa on Järvenpään seurakunnan järjestämä, Järvenpään keskustan tuntumassa sijaitseva kaikenikäisille avoin vertaistoiminnan ja kohtaamisen paikka. Tilat ovat lapsiystävälliset ja helppokulkuiset. Tuvan ovet ovat avoinna joka arkipäivä ja toiminta on kävijöille maksutonta.

Tuvan toimintaan ei tarvitse erikseen ilmoittautua ja paikalle saa tulla silloin, kun se omaan aikatauluun parhaiten sopii. Tuvassa on päivittäin paikalla seurakunnan henkilökuntaa, joilta on mahdollisuus saada keskusteluseuraa, ohjausta ja tukea. Tuvassa on tarjolla päivittäin kahvia, teetä ja pientä purtavaa. Keittiöstä löytyy myös omien eväiden lämmitysmahdollisuus.

Loutin tuvan tiloissa kokoontuu kaikenikäisten avoimen toiminnan lisäksi niin seurakunnan omia kuin myös yhteistyökumppanien erilaisia vertaisryhmiä.

AJANKOHTAISTA:

Keskiviikkona 20.3.24 klo 13-14 Äitiys- ja vauvavyöhyketerapeutti Veera Hänninen vierailulla tuvalla. Tervetuloa tapaamaan Veeraa!

Torstaina 25.4.24 klo 10-11 Kummiterveydenhoitaja Aino Raumanni vierailulla tuvalla. Tervetuloa tapaamaan Ainoa ja saamaan lisätietoa lapsen kasvusta ja kehityksestä!

Loutin tuvan viikko-ohjelma:

Loutin tuvassa järjestetään päivittäin pientä ohjattua toimintaa. Toimintatuokiot ovat suunniteltu nuorimmat kävijät huomioon ottaen, mutta kaikenikäiset voivat niihin halutessaan osallistua.

Maanantai: Taidetupa klo 9-14. Taidetuvassa vaihtuvin teemoin maalaillaan, askarrellaan, piirretään ja tehdään yhdessä luovia töitä.

Nuorten Äitien tupa klo 13- 14.30: Rentoa yhdessäoloa ja arjen kuulumisten vaihtoa kahvikupposen äärellä.

Tiistai: Soppatupa klo 10.30-11.45. Soppatuvassa on tarjolla viikoittain vaihtuva ilmainen lounas.

Keskiviikko: Ekavauva -kerho klo 13-14.30: Ekavauva- kerho on tarkoitettu perheille, joissa on alle 1-vuotias esikoisvauva sekä ensimmäistä lastaan odottaville vanhemmille. Keskustelua, vauva- arjen jakamista ja ajatusten vaihtoa.

Torstai: Avointen ovien tupa klo 9- 15: Avointen ovien tuvassa leikitään ja puuhastellaan yhdessä.

Iltatupa klo 17- 19: Iltatuvassa vietetään yhdessä aikaa pienen iltapalan äärellä.

Perjantai: Musatupa klo 9.30- 10.00: Musatuvassa lauletaan, leikitään ja soitetaan yhdessä.

Loutin tupa on avoinna arkisin:

Maanantaisin, tiistaisin ja perjantaisin klo 9- 15. Keskiviikkoisin klo 12- 15. Torstaisin klo 9- 15 ja klo 17- 19.

Osoite: Harjutie 2b, 04400 Järvenpää

Lapset taiteilee.