Aikuiset

Aikuisuus sisältää monenlaisia elämäntilanteita ja vaiheita. Meitä on myös erilaisia persoonia. Se on seurakunnan vahvuus ja rikkaus. Toivomme että voisit tulla mukaan omana itsenäsi - sellaisena kuin olet. Halutessasi voit antaa lahjasi ja osaamisesi yhteiseen käyttöön vapaaehtoistehtävissä.

Seurakunta on yhteisö, jossa voi kasvaa henkisesti ja hengellisesti - yhdessä ja yksin.

Tervetuloa - Sinua odotetaan!

Soppaa & säveliä

Samalla sopalla -keittolounas joka toinen torstai eli 18.1., 1.2.,15.2., 29.2., 14.3.,28.3., 11.4. ja 25.4. klo 11-13 seurakuntasalissa. Vapaaehtoinen maksu. Lounasmusiikkia Elävän veden kappelissa klo 12.30.

Raamattutunnit

Raamattutunnit seurakuntasalissa kerran kuussa torstai-iltaisin klo 18.30. Kahvitarjoilu ennen luennon alkua klo 18.

8.2.  Juha Vähäsarja, Mooses – 80 vuotta johtajakoulutusta
7.3.  Marja-Kaarina Marttila, Joona - pakomatkallakin Jumalan hoidossa
11.4. Juha Vähäsarja, Jaakob – häviäjänä siunauksen voittaja

Tilaisuuden järjestää Järvenpään seurakunta yhdessä Suomen Raamattuopiston kanssa.

Rukous- ja raamattupiirit

Rukous- ja raamattupiirejä toimii useita eri puolilla Järvenpäätä. Ryhmiä on myös erikseen miehille ja naisille. Piireissä luetaan Raamattua, keskustellaan, lauletaan ja rukoillaan. Katso tarkemmat tiedot täältä.

Sanan ja rukouksen illat

sunnuntaina  klo 17 seurakuntasalissa 21.1., 18.2., 17.3., 21.4. ja 19.5. (19.5. ilta alkaa klo 18)

Sanan ja rukouksen illassa lauletaan, rukoillaan, kuullaan puhetta ja opetusta seurakuntalaisten ja vierailevien puhujien voimin. Illassa on myös mahdollisuus henkilökohtaiseen esirukoukseen. Musiikista vastaa Hineini.

Lähetyksen työpaja

seurakuntatalon alakerrassa maanantaina klo 18

Kokoontumiset  29.1., 12.2., 26.2. ja 11.3. klo 18-20

Työpaja on sinulle, joka haluat olla mukana lähetystyössä käsillä tehden. Tule ideoimaan ja tekemään yhdessä!

Merimieskirkkopiiri

Tule mukavaan keskusteluryhmään juttelemaan ajankohtaisista asioista, ja puuhastelemaan Merimieskirkon hyväksi!

Merimieskirkkopiiri kokoontuu Vanhankirkon salissa (Kirkkotie 2 A) kerran kuussa tiistaisin 6.2., 5.3., 9.4. ja 7.5. klo 9.30-11.

Lisätiedustelut diakoni Katariina Auterolta p. 050 431 9701, katariina.autero@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Näpsäkkäät näpit

tiistaisin klo 12–16 Vanhankirkon salissa (Kirkkotie 2). Teemme käsitöitä vähäosaisten auttamiseksi eri kohteissa. Päivähartaus klo 13.

Puutyökerhot

tiistaisin klo 8-12 ja klo 15-19 ja keskiviikkoisin klo 15-19 Kirkonkulman puutyötiloissa, Kansakoulunkatu 13.  Voit tehdä puutöitä omista materiaaleista mukavassa seurassa ja saat opastusta koneiden käyttöön. Tilaan mahtuu kerraallaan 10 kerholaista.

Kuva: Erika Hakulinen

Gospel-lattarit 5.2. alkaen

Gospel-lattarit seurakuntatalon liikuntahallissa (Kirkkotie 1 D) maanantaisin klo 18-19. Tule tanssimaan gospel-lattareita latinogospelin tahtiin! Et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta. Ohjaajana on Minttu Kullström. Osallistumismaksu 4€/kerta.

Lisätiedot: pauliina.nurminen@evl.fi tai 050 577 4450.

Gospel-kuntojumppa 8.1. alkaen

seurakuntatalon liikuntahallissa maanantaisin klo 17-17.50.
Gospel-jumppatunti sisältää liikkeitä niska-hartia-alueen ja selän liikkuvuuden parantamiseksi, helpon lihaskunto-osuuden ja rauhalliset loppuvenyttelyt. Tunti alkaa alkurukouksella ja liikkeiden tahdittajana käytetään kristillistä musiikkia. Sopii kaiken kuntoisille.
Ohjaajana Minttu Kullström. Osallistumismaksu 2 €/kerta.

Kansainvälinen futsal-vuoro

seurakuntatalon liikuntahallissa, Kirkkotie 1 D

seuraavina perjantaina klo 17–19:
12.1., 26.1., 2.2., 16.2., 23.2., 1.3., 8.3., 5.4., 12.4., 19.4., 26.4., 3.5., 10.5., 24.5. ja 31.5.

Lentopallovuorot

Lentopallovuoroja on kaikille avoimia, eläkeläisile, naisille ja työikäisille. Tule pelaamaan ja liikkumaan! Vuorot löydät myös tapahtumakalenterista.

• Naisille maanantaisin klo 19.15
  • Kaikille avoin tiistaisin klo 9.30
  • Työikäisille keskiviikkoisin klo 19
  • Kaikille avoin torstaisin klo 18.30
  • Eläkeläisille perjantaisin klo 9.30

Seurakuntatalon liikuntahallissa, Kirkkotie 1 D

seurakuntapastori

aikuiset
Oliivi

Olen aikuistyön pappi. Työnkuvaani kuuluu kaikki aikuisten parissa tehtävä työ, ennen kaikkea monien aktiivisten ryhmien ja parisuhdekurssien toiminnan koordinoiminen. Lisäksi vastuulleni kuuluu ekumeenisten yhteyksien ylläpitäminen Järvenpäässä.

Työnäkyäni voisi luonnehtia julistavaksi ja käytännönläheiseksi. Pyrin toimimaan niin, että sanoma Jeesuksessa ilmi tulleesta Jumalan rakkaudesta olisi kaikkien ihmisten kuultavissa. Tykkään käsillä tekemisestä ja teenkin mielelläni kaikkea mahdollista mitä vain osaan.

Olen aina ollut aika aktiivinen menemään. Vapaa-aikani täyttyy urheilusta, musiikista, retkeilystä ja käsitöistä. Kolmannelta ammatiltani olen huonekalupuuseppä. Kaikkein tärkeintä minulle on kuitenkin perhe ja perheen kanssa yhdessä tekeminen.

Lempiraamatunkohtiani ovat 1. Joh. 4:9-10 ja Hepr. 4:15-16.