"Luupin alla" -pieni taidenäyttely kirkossa

Spesian oppilastyöt ovat nähtävillä tilaisuuksien yhteydessä.

Oppilastöitä kirkon seinällä.

Järvenpään seurakunnan ja Ammattiopisto Spesian yhteistyöstä on poikinut Järvenpään kirkkoon pienen taidenäyttelyn ”Luupin alla”.  Oppilastyöt ovat nähtävillä kirkon takatilassa pääsiäistilaisuuksien yhteydessä.

-Työt ovat Ammattiopisto Spesian, media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinnon opiskelijoiden tuotoksia, erityisopettaja Sam Väntsi kertoo.

Luupin alla -teokset ovat yksityiskohtia Järvenpään betonikirkon sisätiloista.

- Ne on toteutettu ottamalla ensin valokuvat valituista kohteista, jonka jälkeen valokuvat on viety kuvankäsittelyohjelmaan, jossa valokuvat on digitaalisesti piirretty graafisiksi piirroksiksi.

Väntsin mukaan yhteistyö seurakunnan kanssa on ollut opiskelijoille merkittävää heidän päästessään sen kautta tekemään aitoja, työelämälähtöisiä, tilattuja työtehtäviä.

- Opiskelijat voivat siten myös osoittaa ammatillista osaamistaan, jota arvioidaan oppilaitoksen ja seurakunnan viestinnän tiimin yhteistyössä media-alan ammatillisten tutkinnon osien näytöissä.

Ammatiopisto Spesia tarjoaa ammatillista ja valmentavaa koulutusta nuorille ja aikuisille, jotka tarvitsevat yksilöllistä tukea opintoihinsa.  Järvenpään seurakunnan viestintä ja Spesia ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2021.

2024-03-20 16:24:46.0