Kuorolaulun juhlaa

Händel: Messias Järvenpään kirkossa sunnuntaina 14.4. klo 18.

Canzonetta Nova -kuoroa johtaa kanttori Elina Rantamäki.

Canzonetta Nova -kuoroa johtaa kanttori Elina Rantamäki. Kuva: Ville Hautakangas

Canzonetta Novan perustamisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 40 vuotta. Järvenpään seurakunnan kamarikuoroksi perustettu kuoro on nykyisin noin 70 laulajan oratoriokuoro, joka tarttuu innolla haastavimpiinkin suurteoksiin.

Juhlavuotensa kunniaksi Canzonetta Nova esittää yhdessä Suomalaisen barokkiorkesterin kanssa Händelin mestarillisen Messias-oratorion Järvenpään kirkossa sunnuntaina 14.4. klo 18. Messiaksesta kuullaan teoksen kantaesityksessä Dublinissa vuonna 1742 esitetty versio, jonka osiin Händel myöhemmin teki useinkin muutoksia vaihtaen esimerkiksi soolo-osan toiselle äänityypille tai lyhentäen vaikkapa kokonaisen aarian lyhyeksi resitatiiviksi.

Solisteina konsertissa laulavat Elina Rantamäki, Katariina Heikkilä, Niall Chorell sekä Petteri Salomaa, ja kapellimestarina on vastikään Grammy-palkittu Nils Schweckendiek. Konsertin kesto on noin kolme tuntia sisältäen kaksi väliaikaa.

Händel: Messias, Järvenpään kirkko su 14.4. klo 18.
Elina Rantamäki, sopraano; Katariina Heikkilä, altto; Niall Chorell, tenori; Petteri Salomaa, basso. Canzonetta Nova, Suomalainen barokkiorkesteri, kapellimestari Nils Schweckendiek.

Liput 35 e / kannatuslippu 50 e kuorolaisilta, tuntia ennen ovelta tai lippu.fi (lipun hinta + toimitusmaksu)

2024-04-11 08:28:33.0