Keskustele rennosti rahasta

Chat avoinna keskiviikkoisin klo 18.30-20.

Anni auttaa, kuva ja aika.jpg

Keskustele rennosti rahasta - seurakunta tarjoaa talousneuvontaa verkossa

Järvenpään seurakunnalla on uusi talousasioiden neuvontapalvelu Rari-chat. Talousneuvontaan pääsee seurakunnan verkkosivujen (www.jarvenpaanseurakunta.fi/rari) kautta keskiviikkoisin klo 18.30-20.

- Rari-chatissä kanssasi talousasioista viestittelee keskiviikkoisin Anni, joka on koulutettu vapaaehtoinen. Voit keskustella Annin kanssa rennosti omasta tai läheisesi raha- ja velkatilanteesta. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja anonyymejä, kertoo seurakunnan arjen talousneuvontaa pyörittävä Marja Kosonen.

Talousasioissa ulkopuolinen voi antaa uusia näkökulmia rahaongelmien purkamiseen. Chatissä Anni osaa neuvoa myös muiden verkossa löytyvien palveluiden ja tiedon luo.

-Neuvontamme tavoitteena on auttaminen ja se on maksutonta, Kosonen kuvailee.

Järvenpään ja Keravan seurakunnat ovat viime vuonna kouluttaneet yli parikymmentä arjen raha-asianneuvojaa, jotka tapaavat ihmisiä myös henkilökohtaisesti seurakuntien tiloissa. Tapaamisissa vaitiolovelvolliset neuvojat toimivat pareittain. Yksi tapaaminen kestää noin tunnin ja niitä on kahdesta viiteen kertaa tarpeen mukaan.

2021-01-27 07:59:00.0