EXIT on yksi tunnetuimmista suomalaisen gospelmusiikin yhtyeistä. Exitin perusti vuonna 1987 joukko gospelmusiikin parissa jo pitempään toimineita muusikoita. Aloittaessaan Exit oli ensimmäisiä yhtyeitä Suomessa, jotka yhdistivät rockmusiikin ja kristillisen sanoman. Yhtye on tänä syksynä tien päällä ja saapuu konsertoimaan perjantaina 8.9.2023 Järvenpää-taloon.

- Hienoa päästä soittamaan pitkästä aikaa Järvenpäähän! Täältä meillä on monta hyvää muistoa vuosien varrelta. Ensimmäinen Exitin konsertti Järvenpäässä taisi olla vuonna 1991, kun bändi oli vasta neljän vuoden vanha, ja sen jälkeen ollaankin aika monta kertaa vierailtu näissä maisemissa. Eipä silloin alussa varmaan monikaan olisi lyönyt vetoa, että vielä 32 vuotta myöhemmin Exitin karavaani löytäisi tiensä tänne jälleen. Itse asiassa Järvenpää onkin yksi bändin kotikaupungeista, sillä kitaristimme Perttilän Make asuu täällä, Exitin laulaja Pekka Simojoki kertoo.

Suosittu gospelyhtye tunnetaan tarttuvista melodioistaan ja maanläheisistä teksteistään, jotka pyrkivät tuomaan ikivanhan evankeliumin tämän ajan kielelle. Yhtyeen musiikki soi yli kirkkokuntarajojen ja bändin yleisö muodostuu hyvin eri-ikäisisistä kuulijoista.

-Meillä on aina ollut tapana tehdä konsertin laululistasta monipuolinen kattaus uutta ja vanhaa. Tälläkin kertaa löytyy joitain tuttuja biisejä ihan sieltä alkuajoilta, mukaan mahtuu paljon poimintoja matkanvarrelta ja tietenkin myös viime vuosien suosituimpia lauluja on listalla. Sen verran voin luvata, että Exitin kaikkein uusimman, 35-vuotisjuhlaan tehdyn kappaleen, ’Syviin vesiin’ tulemme varmasti Järvenpäässä kuulemaan, mutta jääköön loput laulut vielä salaisuudeksi, joka selviää sitten keikalla!, Simojoki vinkkaa.

EXIT - Gospelkonsertti pe 8.9.2023 klo 19

Järvenpää-talo, Hallintokatu 4, 04400 Järvenpää

Exit-yhtyeen jäsenet ovat Pekka Simojoki, laulu Jarkko Jouppi, kitara, Timo Jouppi, basso Jari Levy, laulu ja koskettimet, Timo Luoto, rummut, Make Perttilä, laulu ja kitara, Matti Puttonen, laulu ja koskettimet.

Konsertin järjestävät Järvenpään ev.lut. seurakunta, Helluntaiseurakunta ja Vapaaseurakunta.

Vapaa pääsy. Ohjelma ovelta 10 €.